Baş gicəlləndirici sürətlə inkişaf edən texnologiya sayəsində inkişaf edən müalicə metodları hər zaman bərabərində etik mübahisələri də gətirmişdir. Bu sadəcə dövrümüzdə meydana gələn bir şey deyildir, hər dövrdə və zamanda da olmuşdur. Bu yazımızda da süni mayalanma metoduna etik cəhətdən yanaşmağa çalışacağıq. Elm və texnologiyanın inkişafı ilə birlikdə əvvəllərdə fallop mayalanma tıxanığlığı, zəif sperma sayı, yumurtalıq sayının azlığı və yaxud analığa namizədin yaşlı olması kimi səbəblərlə uşaq sahibi olmayan cütlüklərdə də böyük ümid yarandı. Artıq bu cütlüklər də tibb sahəsindəki inkişafların sayəsində süni mayalanam ilə ana-ata ola bilirlər. Tibbi yardım olmadan inkişaf edən hamiləlikdəki hekayə belədir: Cinsi əlaqə zamanı spermaların yardımı ilə döllənmək üzrə yumurtanın yumurtalıqları fallop mayalanamsı ilə dolanır. Daha sonra döllənmiş yumurta rəhmə daxil olur və rəhm divarına qədər hüceyrə parçalanması baş verir. Yalnız fallop mayalanmasının hərəkətsiz olduğu hallarda yumurtalar yumurtalıqlardan ana bətninə daxil ola bilməz və buna görə də hamiləlik baş verə bilməz.
İngiltərədə Dr. Patrik Steptoe və dr. Robert Edvard tərəfindən tətbiq edilən süni mayalanma metodu yumurtaları ananın yumurtalıqlarından alaraq atanın spermasına birləşdirmək yolu ilə laboratoriya şəraitində dölləndirməni həyata keçirir. Laboratoriya şəraitində dölləndirilən bu yumurtalar 3-5 gün sonra ananın bətninə daxil edilir və doğuşa qədər orda qalır.
1978-ci ildə ilk uğura imza atan süni mayalanma təcrübəsi həyata keçirildi. 25 iyul 1978-ci ildə doğulan Luis Braun, sonsuzluqdan əziyyət çəkən bir çox ailə üçün süni mayalanmaya inamı yaratmasına baxmayaraq eyni zamanda bəzi insanların narahatlığına da səbəb oldu. Bu narahatlıqlardan ən əsası yumurtanın hüceyrələri çoxalana qədər bətnin xaricində saxlanılaraq daha sonra təkrar bətnə daxil edilməklə və bu müddət ərzində uşağa təsir edən sağlamlıq problemlərinin bilinməməsidir. Həmçinin aparılan tədqiqatlar nəticəsində süni mayalanma metodu ilə doğulan uşaqların doğuşdan sonra meydana gələn qüsurları və aşağı çəkidə olması kimi problemlərin həyatı üçün riskli olduğunun göstəricisidir.
Bu məslə ilə bağlı digər narahatlıq isə bu müddət ərzində bəzi yumurtalıqların laboratoriyada saxlanılamsı və daha sonra tullanılması ilə bağlıdır. Yəni tədqiqatçılar potensial insanları öldürülərmi? Burdakı məhdudiyyət nədir? Bunu qarşısını necə ala bilərik?
Lakin digər tərəfdən yanaşdıqda hər yumurtanı potensial insan olaraq görmək düzgün deyil, onsuzda hər yumurta döllənib insana çevrilsə suni mayalanma müalicəsinə ehtiyac olmayacaq. Etik baxımdan yanaşdıqda o zaman hər qorunma metodu daxilində eyni şeyi demək mümkün deyilmi? Potensial insana çevriləcək spermaları zibilliyə atırıq və buda buna bənzəyir.
Uşağa sahib olmaq üçün yumurta və spermanı almaq və yaxud ana bətni üçün icarəyə götürmək kimi reklam fürsətləri də vardır. Yumurtanın sahibi olan qadının mütləq eyni qadın olması vacib olmayan embrionun bir anaya köçürülməsi prosesi embrionu daşıyıcı bətnə yerləşdirmək kimi bilinir.
Bu proses texnoloji inkişaf sayəsində sonsuzluq problemləri yaşayan qadınları da daxil olmaqla bir çox cütlüyün uşaq sahibi olmaq şansını artırır.
Süni mayalanma həqiqətən saxta sonsuzluq kimi səbəblərə görə uşaq sahibi ola bilməyən bir çox cütlüyə ümid vermək məsələsində və uşağın olamasında bir çox şeyi dəyişdirir. Hətta süni mayalanma metodu ilə bir çox yaşı keçən qadın da ana ola bilmişdir. Düşünün , 40 yaşındasınız və illərdir uşağa sahib ola bilmədiniz və bir gün bu şansı əldə etdiniz. Həyatımızda bir çox müalicə yolu ilə mədəni və etik cəhətdən süni mayalanma metodu tənqid edilir və həmişə də tənqid edilmişdir, lakin fərqli yanaşmalardan baxdığınız zaman bir çox müalicələr səhvən aparıla bilər, məsələn hal-hazırda da müzakirə edilən uşaq salma kim məsələlər buna ən bariz nümunədir. Lakin səbəb-nəticəyə baxdıqda süni mayalanma metodu sizin ana-ata olmağınızın da sizə ən böyük dəstəkdir.